Doua surse de proteine perfecte pentru perioada postului

Cui ii trebuie carne cand are ciuperci?  Foarte asemanatoare la gust cu carnea si usor de preparat, rapid, pe gratar, cu doar un pic de sare si ulei, ciupercile sunt cele mai bune pentru un post prelungit in care nu vrei sa simti lipsa carnii, dar nici sa te ingrasi de la atatia cartofi, paine, fasole si soia. Orice s-ar spune, postul nu este deloc perioada cea mai buna pentru talie daca nu stii cum anume sa mananci. Pentru a crea masa musculara, organismul are nevoie de proteine, iar pe de alta parte excesul de cereale, bob si fainoase aduce in mod clar kilograme in plus. Iata, deci, o regula importanta de respectat in alimenatia de post: asigura-ti o sursa de proteine provenite din legume. Ciupercile sunt o idee. Fasolea este a doua, dar ca sa nu te ingrasi de la ea... alege pastaile.




Ciuperci
Făcând parte dintre legumele bogate în proteine (un substitut pentru carne) și substanțe nutritive, ciupercile sunt adesea recomandate în diete, datorită numărului mic de calorii și grăsimi. E cunoscut faptul că dacă nu sunt cumpărate de la producători avizați, ele pot reprezenta un risc pentru chiar viața noastră, așa că nu le culegeți singuri chiar și dacă știți că vă pricepeți, ci preferați-le pe cele crescute în sere speciale. De la an la an, ciupercile sălbatice pot fi transformate în otrăvitoare de sporii altor ciuperci din mediul înconjurător. Există o largă varietate de ciuperci comestibile, dar cele mai uzuale, cele tip champignon, sunt o bună sursă de antioxidanți (seleniu), conțin vitamin D și niacină, dar și minerale (potasiu, fosfor, sodiu). De aceea sunt benefice pentru sistemul imunitar: avantajul lor e că, dacă sunt bine spălate, pot fi consummate și crude, fără a exista riscul distrugerii substanțelor nutritive prin gătire: cu un sos de usturoi pe lângă fac chiar minuni pentru organism. Consumul de ciuperci ajută la buna funcționare a sistemului digestiv și a celui nervos.


Fasole galbenă
Dacă boabele de fasole conțin proteine recomandate adesea pentru aportul lor nutritiv, respectiv ca supliment alimentar proteic ce poate înlocui carnea în dietele vegetariene, nici fasolea galbenă nu rămâne mai prejos ca aport de substanțe nutritive: e bogată nu doar în proteine, ci și în glucide și folați. Ea are de asmenea, grație conținutului mare de fibre, și proprietăți diuretice. Este indicată în alimentația persoanelor care suferă de astenii sau care sunt în stare de convalescență, datorită aportului glicemic ridicat, care ajută la o tonifiere și revigorare mai rapidă a organismului. Cu toate acestea, acționează, dimpotrivă ca un absorbant al zaharurilor din organism. Fasolea galbenă, o spune și culoarea ei, conține betacaroten, care este transformat de către organism în vitamina A. Pe lângă aceasta, asigură un aport important de vitamina K, tiamină (vitamina B1) și fier. Folații pe care îi conține această plantă leguminoasă o recomandă și ca aliment-minune în prevenirea cancerului de colon, deoarece este știut că folații previn mutațiile în celulele colonului.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Aboneaza-te

Reclame

Anunturi