Spanacul, sursa de calciu si vitamina C

Bogat in vitamina C si in (atentie!) calciu, mai valoros chiar decat unele produse lactate din acest punct de vedere, spanacul reprezinta o importanta sursa nutritiva si de refacere a energiei in aceasta perioada a primaverii. Fibrele si apa pe care le contine il fac ideal in cazul dietelor de slabire. Acum, desigur, beneficiile pe care le aduce consumul de spanac depind si de felul in care este gatit.



Spinacia oleracea este o planta din familia de Amaranthaceae, originara din Asia centrală și de sud-vest. Mai contine vitamina A, o larga gama de vitamine B, C, E, si K, calciu, fier, magneziu, potasiu, fosfor si zinc, luteina si acizi grasi omega 3. Vitamina B9 sau acidul folic este o componentă vitală a celulelor umane, iar spanacul este o sursa foarte buna de acid folic, dar fierberea poate injumatati nivelul de acid foli. De aceea, spanacul tanar si fraged este consumat proaspat, in salate, pe care le imbogateste cu gustul sau delicat.
Extrem de bogat in antioxidanti, are nevoie de o gatire rapida (fierbere la aburi sau oparire) pentru a-si pastra cat mai mule proprietati nutritiv. 

Retete cu spanac 



Spanac cu lapte si ou
(Foto. Dupa cum se vede, l-am servit cu Crap la cuptor cu sos de rosii.)
Spala spanacul foarte bine, frunza cu frunza. Pune 20 g unt intr-o tigaie si adauga 1 ceapa tocata marunt. Cand ceapa devine aurie, singe-o cu o cana de lapte, iar cand  laptele incepe sa fiarba adauga spanacul tocat. Lasa cca 3-5 minute, sa se inmoaie spanacul, apoi adauga sare si un ou batut bine si da la cupor pentru alte cca 20 minute, pana ce oul este facut.

Spanac cu ceapa si sos de rosii
O oparire rapida, de 1 minut, in apa care clocoteste, este suficienta pentru a inmuia spanacul. Acesta se curata de codite si se spala inainte, iar dupa ce este oparit se toaca marunt. Se toaca ceapa si se caleste in putin ulei, apoi se adauga o conserva de rosii taiate cuburi. Se aduce la punctul de fierbere, apoi se adauga spanacul tocat. Cand spanacul e fiert si are consistenta dorita, opreste focul si potriveste de sare.

Spanac cu usuroi si smantana
Spala spanacul foarte bine, frunza cu frunza. Pune 20 g unt intr-o tigaie si adauga 1 ceapa tocata marunt. Cand ceapa devine aurie si incepe sa isi imprastie aroma, adauga spanacul tocat, amesteca usor si pune un capac deasupra. Lasa cca 3-5 minute, sa se inmoaie spanacul, apoi scoate capacul, pentru ca apa lasata de spanac sa se evapore. Adauga 4 catei de usturoi, sare, smantana si mai lasa 30 secunde pe foc, amestecand.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Aboneaza-te

Reclame

Anunturi