Despre ulei de cocos - proprietati si calitati


Se numara printre cele mai recente descoperiri in materie de alimentatie. Uleiul de cocos este un super aliment care ajuta inclusiv la... slabit!

Intr-o cantitate chiar si mica de ulei de cocos exista o combinatie unica de acizi grasi cu efecte pozitive profunde asupra sanatatii. Printre acestea se numara scaderea stratului de grasime abdominala si  imbunatairea functiei cerebrale. Iata cele mai importante proprietati benefice ale acestei grasimi minune obtinute din nuca de cocos.




Nuca de cocos este un fel de mancare "exotic" in lumea occidentala, iar beneficiile sale pentru sanatate sunt cunoscute doar de catre cei care se intreseaza mereu de noutatile in domeniul alimentatiei sanatoase. Cu toate aceastea, cercetarile recente pun uleiul de cocos in topul celor mai bune si sanatoase alimente, langa avocado, broccoli si quinoa. Iata de ce:

1. Uleiul de cocos contine o combinație unica de acizi grasi, cu proprietati benefice

In trecut, uleiul de cocos era considerat nociv, deoarece continea grasimi saturate. Intr-adevar, studiile au dovedit ca uleiul de cocos este una dintre cele mai bogate surse de grasimi saturate din alimentatie, cu aproape 90% din acizii grasi saturati.
Cu toate acestea, studiile din ultimi ani, facute pe oameni, arata ca grasimile saturate din acest fruct sunt inofensive. Explicatia: uleiul de cocos nu contine acelasi tip de grasimi saturate ca produsele animaliere (ca de exemplu friptura grasa sau branzeturile), ci asa-numitul lant mediu de  trigliceride - acizi grasi cu o lungime medie, care sunt metabolizati diferit.
Cei mai multi dintre acizii grasi din alimentatia umana sunt acizi grasi cu catena lunga, mai greu de metabolizat si care infunda arterele. Acizii grasi din uleiul de cocos merg insa din tractul digestiv direct in ficat, unde sunt utilizati ca o sursa de energie rapida sau transformati in asa numitii corpi cetonici, care pot avea efecte terapeutice asupra unor conditii grave ale creierului (precum epilepsie sau Alzheimer).

2. Populatiile care mananca multa nuca de cocos sunt printre cele mai sanatoase de pe planeta. 

Cel mai bun exemplu este populatia Tokelau, care locuieste in Pacificul de Sud. Aportul caloric din alimentatia acesteia provine in proportie de peste 60% din nuci de cocos, iar oamenii ei sunt cei mai mari consumatori de grasimi saturate din lume. Ei nu sufera de boli de inima.

3. Uleiul de cocos creste consumul de energie, ajutand de fapt la arderea grasimilor

Obezitatea este in prezent una dintre cele mai mari probleme de sanatate din lume. Cei mai multi oameni cred ca obezitatea apare ca urmare a depasirii frecvente a numarului de calorii, dar adevarul este legat si de sursele alimentare ale acestor calorii.
Trigliceridele de orginie vegetala cu catena medie din uleiul de cocos cresc consumul de energie, spre deosebire de ce sa intampla in organism in urma ingerarii unei cantitati de calorii similara, cu lant mai lung.
Cercetarile au aratat ca daca se consuma 15-30 de grame pe zi de trigliceridele de origine vegetala cu catena medie pe zi, consumul de energie creste cu 5%, ceea ce duce la o pierdere semnificativa de greutate pe termen lung numai cu ajutorul dietei.

 

4. Acidul lauric din ulei de cocos poate ucide bacterii, virusi si ciuperci, fiind util in oprirea infectiilor

Aproape 50% din acizii grași din uleiul de cocos sunt formati din acid lauric, lucru care a facut ca uleiul de cocos sa fie folosit inca din antichitate in... sapunuri. In alimentatie, daca uleiul de cocos este digerat de catre enzimele stomacului, se transforma intr-o monoglicerida, numita monolaurina, care poate ucide agenții patogeni daunatori - bacterii, virusuri si ciuperci.
De exemplu, s-a dovedit ca monolaurina poate distruge chiar bacteriile de Staphylococcus aureus sau Candida albicans - o sursa comuna de infectii la om, care se gaseste in drojdie.

5. Compusii din ulei de cocos diminueaza senzatia de foame

Ca urmare a consumui de ulei de nuca de cocos, se reduce senzatia de foame. Ce poate fi mai de folos celor care se chinuiesc sa tina diete? Explicatia: modul in care acizii grași din uleiul de nuca de cocos sunt metabolizati. Studiile pe persoanele sanatoase au demonstrat ca oamenii care folosesc ulei de cocos in alimentatie manacanca cu cc 250 calorii mai putin pe zi, ceea ce pe termen lung are efecte vizibile.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Aboneaza-te

Reclame

Anunturi