Dovleacul, sanatate de toamna

Dovleacul este un fruct pe care toata lumea il asociaza cu toamna: acesta e sezonul in care gustul de placinta sau de dovleac copt la cuptor, catifelat si calduros, ni se pare apetisant. Dar dovleacul poate fi folosit si in supe consistente si tocane. E un aliment minunat, cu o serie de beneficii pentru sanatate

 



Dovleacul este un fruct unic, cu tot soiul de intrebuintari de poate nici nu ati mai auzit. Se poate prepara unt dovleac, se poate face piure si servi cu fulgi de ovaz, se poate pasa in burgeri, briose, negrese, sau folosi ca ingredient de baza in supe și salate.
Iată ce alte calitati mai are dovleacul:
 

Dovleacul este sarac in calorii 

O cana de dovleac contine doar 83 de calorii, dar cu un continut mare de fibre.


E un fruct cu o cantitate mare de potasiu

Dovleacul contine peste 500 de miligrame de potasiu la o cana de miez. Adica mai mult decat o banană sau un cartof dulce, dar cu mult mai puține calorii si zahăr. Potasiul este important pentru reglarea tensiunii arteriale, menținerea echilibrului apei în organism și prevenirea crampelor  musculare. De asemenea,  regleaza functionarea sistemului nervos.
 

Un fruct cu continut scazut de zahar si amidon  

Dovleacul conține cantități mai mici de zahar și amidon decât toate celelalte legumele bogate in amidon. Per ceasca, el contine doar 8 grame de zahăr, dar are 7 grame de fibre. Continutul ridicat de fibre ajuta organismul sa digere zaharurile din dovleac mai lent, prevenind astfel absorbtia imediata in sange si caderile de glicemie. In dovleac exista, de asemenea, un continut mare de de carbohidrati, cu un total de 18 grame pe cana, inclusiv zahar și continut de fibre. Prin comparatie, un cartof dulce mediu are 180 de calorii, cu 41 de grame de carbohidrati, 13 g de zahar si 7 grame de fibre. Dovleacul este bun pentru toti cei care cauta sa controleze aportul de zahar din sange, pentru diabetici sau pentru oricine doreste o alimentatie scauza in carbohidrati scăzute sau o dieta glicemica


Bogat in vitamina A

Dovleacul contine beta-caroten, pe care organismul il transformă în vitamina A în mod natural. Vitamina A este importanta pentru multe functii celulare din organism, mentinerea unui sistem imunitar sănătos, si de folos pentru piele. Poate consituti un ingredient in mastile antiacnee, uscăciune, și chiar antirid. 



Satisface pofta de dulce


Desi dovleacul are continut scazut de zahar, se poate folosi dovleac în loc de fructe cu mai mutl zahar. Acestea ajuta la scaderea zaharului din sange si la reduce poftei de zahar. Se poate pune dovleac in placinte, in feluri de mâncare pentru micul dejun, sau in supe. Dovleacul taiat cuburi si fript pe tigaia cu grill poate fi amestecat intr-o salata de toamna sau servit ca atare, presarat cu scortisoara, nucsoara, putina miere si nuci tocate.

 

Dovleacul, un bun digestiv

Nouazeci la suta din dovleac este apă și de cele mai multe restul este de fibre. Fibrele si aportul de apa sunt combinatia cea mai bun pentru reglarea sistemului digestiv si pentru a preveni constipatia. Tipul de fibre pe care le contine dovleacul sunt solubile in mare parte, adica mai usoare pentru organism decat cele insolubile (desi ambele sunt importante pentru starea generala de sanatate.)  Continutul de potasiu si apă ajuta, de asemenea, in lupta anti-balonare, prevenind disconfortul disconfort

Nimic nu se arunca

Semintele de dovleac sunt unul dintre cele mai bune surse de triptofan de proveninenta organica, un aminoacid care ajuta la calmarea mintii si a corpului. Triptofanul este precursorul serotoninei, care ajută la obtinerea unei stari de spriti mai bune, lupta impotriva anxietatii, e de ajutor pentru un somn mai bun noaptea si ajuta la prevenirea depresiei.  Triptofanul se mai gaseste, de asemenea, in cartofii dulci, in unele verdeturi, banane, nuci, seminte, fasole si in cele mai multe legume.

Vitamina C, din dovleac

Dovleacul este de asemenea o sursă fantastică de vitamina C, cu 17% din DZR intr-o singură ceașcă. Vitamina C este importanta pentru sistemul imunitar si sistemul nervos. Este mult mai bine pentru a sa iti iei vitamina C din alimente decat din suplimente, asa ca mananca toamna dovleac... pentru a tine racelile deoparte. 


Sursa vegetala de proteine

Dovleacul contine chiar o mica cantitate de proteine ​, 3 grame per ceasca, fiind o buna sursa de magneziu si fier. După cum poti vedea, dovleacul nu este doar delicios, dar este, de asemenea, si de-a dreptul sanatos! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Aboneaza-te

Reclame

Anunturi