Future of Media, din directia blogging

Chiar daca citesti aici "doar un blog de food", iti spun sigur ca acest blog nu ar exista fara puterea Internetului si a tehnologiei digitale. Chiar daca am facut o facultate de jurnalism, un master in media si am14 ani de presa scrisa, probabil nu as fi fost online fara ele: fara fotografie, html, antivirusi... si, desigur, ingrediente si farfurii. Pe locul doi. Viitorul insa e mai mult. In 2015, pozele fac in continuare cat o mie de cuvinte in online. Video-ul, adica Vloggingul vine tare din urma. Si despre alte lucruri care s-au discutat astazi, la Future of Media, ultima conferinta pe anul acesta pentru bloggeri, oameni de media, advertiseri si marketeri.


Dupa mine, concluzia zilei ar putea fi aceasta:

The only safe space for the text will remain 

#


A spus-o Ilyan, Creative Director ilyan.com, unul dintre invitatii la eveniment. 

Dar sa iau pas cu pas, nu inainte de a va recomanda sa vedeti toata conferinta online, cand aveti timp. Filmul conferintei este mai jos, s-a transmis si in direct si merita urmarit, a fost plina de informatii inetresante, utile, de ras sau de speriat!

1) Jos palaria pentru Petrisor Obae, jurnalist si fondator paginademedia.ro. O sa ma laud acum, am fost colegi in primii ani de facultate, dar il admir dintr-un motiv mai bun pentru toata lumea - Petrisor mi-a adus azi aminte ce potential urias avem cu totii. Mi-a adus aminte ca putem sa reusim in ceva doar daca ne urmam visul cu incapatanare, cu efort sustinut, cu dorinta de a schimba ceva, de a construi. El este cu siguranta o parte din the Future of Media... inca de acum cinci-sase ani.

Ce am gandit dupa ce l-am vazut si auzit deschizand aceasta conferinta, cu un discurs pragmatic, argumentat si dinamic? Cum ar fi ca media sa se schimbe pe masura ce se schimba lumea, adapatndu-se, asa cum este firesc, dar fara sa isi piarda calitatea? Ne dorim cu adevarat sa schimbam modul de a face jurnalism, sa adaptam mass-media zi de zi la nou? Ne dorim sa pastram analiza pertinenta, jurnalistii corecti?

Paginademedia (adica Petrisor Obae) a indraznit sa deschida in urma cu cinci ani, cred, o nisa la care nu se gandea nimeni. Imi aduc aminte ca pe atunci gestul lui de a face un site pe care sa se scrie si analizeze despre piata de media, in loc sa "faca media", ca ceilalti jurnalisti "cuminti"... Ei bine, inititativa nu a fost neaparat salutata. Petre parea curajos si destul de solitar intr-o lume care inca nu intrase in criza financiara. Si totusi el s-a dovedit cel vizionar. Meass-media s-a schimbat fundamental. Desi nu despre asta a vorbit astazi la conferinta, aceastea au fost doar gandurile si concluziile mele. Va invit sa ii urmariti speech-ul mai jos, ca sa aflati mai multe despre:

- ce reality show-uri face ProTV la anul
- de ce Antenele puteau sa ramana Antene, fara sa cumpere din ProTV oameni si formate
- cate vanzari fac impreuna cele patru cotidiane quality de pe piata la ora actuala
cati bani sunt investiti in audientele media si de ce sistemul de masurare a audientelor este contestat, el ramane totusi cel mai bun la ora actuala - cu o investitite de peste 200 mil de euro


2) Dragos Stanca, Managing Partner, ThinkDigital Romania:

- Google a cam disparut de pe desktopuri
- Cum faci 100.00 euro pe luna dintr-un proiect de content quality? (nu, nu avem inca un astfel de model, dar exista o speranta)
- de ce cratorii de media trebuie sa invete sa isi marketeze produsul?

3) Laura Barbu, Director, Brand&marketing Communication Vodafone Romania

- despre trecerea Producer > Consumer > Prosumer
- despre engagement-ul online pe care il aduce un video comaparativ cu un text
(Noutatea care pe mine m-a mai linistit un pic, in conditiile in care toata lumea da videoul drept castigator in 2015, a fost urmatoarea veste: O POZA BUNA poate avea un REACH MAI BUN decat continutul video. Oftat de usurare de la mine. Recent, m-am indreptat si spre montaj video, dar clar nu voi renunta la fotografie.)

4) Razvan Capanescu, Chief Creative Officer, Leo Burnett Group

- despre publicitatea care nu mai trebuie sa se simta ca publicitate
- secondary screen
- pozitionare pe piata

5) Muguru Patrascu, Owner, iLeo

- Ecranul conteaza mai mult decat canalul
- Don't market to customers, market to situation
 - Castiga comunicarea care livreaza utilitate
- The 2015 mantra


DUPA PAUZA

6) Claudia Chirilescu & Cristian Ursea, Spoon Media
-despre WhatsApp si social media

7) Mihai Gongu, Creative Director, GMP Advertising
 Foarte bun speech, despre:
- trenduri in scoial media
Merita urmarit video!

8) Bogdan (Bob) Botezatu, E-Threat Analyst, Bitdefender

De fapt, mai bine iesi chiar acum de pe net daca nu ai de gand sa vezi efectiv ce a spus. daca nu iti suna cunoscut, ar face bine sa inceapa sa iti sune, indiferent daca esti utilizator sau vanzator de online. Cate ceva foarte pe scurt fata de cat spatiu merita subiectul despre:
- frauda cu sms
-  troieni
- adware
9) Ilyan, Creative Director, Ilyan.com
- Sex is like digital
- Geek magnet
Augmented reality
Robots

Ah, da, si mi-a fost frica sa vorbesc cu Gigi, robotul prezent la conferinta, de langa care am luat cartea de vizita de la www.robofun.ro. Dar nu il gasesc pe GIGI pe site. oricum, a fost atat de ciudat sa vad un cap de dimensiune umana ai carui ochi se aprindeau cand dadea sa vorbeasca... adica devenea atent! Desi am adorat Asimov in adolescenta, abia acum am simtit organic ce inseamna sa traiesti cu robotii.

Nu, nu cu robotii de bucatarie! Cu cei umanoizi.

10) Tudor Galos, Consumer Marketing Manager, Microsoft

Din nou, urmariti discursul, e prea plin de informatii utile ca sa il ratati. Totusi, o concluzie:
- Marketingul se schimba, nu moare. Dar da, daca nu te schimbi, mori.





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Aboneaza-te

Reclame

Anunturi