Lasagna de post

Conopida, tofu, sos de rosii si pesmet. Suficient pentru o lasagna vegetariana, foarte gustoasa, de nici nu iti dai seama ca este de post.



Lasagna de post, cu conopida

Ingrediente
- 1 conopida mica, taiata in buchetelele mici
- 1 ceapa galbena, medie, taiata in sferturi, pastrata separata
- ulei de masline, pentru gatit
- 1 cutie de tofu ferm in plus, scurs bine de lichidul in care a stat si pus la presat presat timp de 30 minute, apoi tocat cu cutitul
- 1 lingurita praf de usturoi
- 2 cesti de sos de rosii pentru paste
- 9 foi de lasagna intregi, preparate conform instructiunilor de pe pachet
- patrunjel verde
- pesmet, sare si piper

Mod de preparare
1. Se incalzeste cuptorul (pentru cei cu cuptor destept, la 375 grade). Pune pe o tava de cuptor o foae de copt si pune pe ea conopida și ceapa. Stropeste-le cu ulei de masline si presara-le cu sare si piper. Lasa la cuptor timp de aproximativ 45 de minute sau pana ce devin aurii, amestecandu-le o data la jumatatea timpului. Lasa apoi vreo 20 de minute la racit.
2. Redu temperatura cuptorului. Pune o tigaie medie, nonaderenta si unsa cu ulei de masline, pe aragaz, la foc mediu.  Adauga tofu maruntit, sare, piper si praful de usturoi. Prajeste tofu pana se rumeneste, amestecand constant, aproximativ 8 minute.
3. Amesteca toate legumele si toaca-le cu un cutit. Le poti toca mare, daca vrei, astfel li se va simti textura in amestec. Adauga patrunjel tocat.
4. Intr-un vas termorezistent, uns cu ulei, pune 3 linguri de sos de rosii. Adauga un strat de foi de lasagna si acopera cu tofu tocat. Pune iar o treime din restul de sos de paste peste tofu, apoi adauga alt strat de foi. Peste ele, pune iar amestec de legume si tofu, apoi restul de sos. Acopera cu un strat final de foi de lasagna, cu sosul de paste ramas si da la cuptor.  Lasa sa se faca timp de 30 de minute, apoi scoate, presara cu pesmet si mai lasa 10 minute la cuptor.





Foto: Flickr

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Aboneaza-te

Reclame

Anunturi