Avocado - toate motivele pentru care sa il ai pe masa

Daca ati gustat vreodata avocado, copt atat cat trebuie si pregatit asa cum trebuie, probabil ca nu i-ati uitat textura cremoasa. Pentru toti fanii fructului de avocado, iata cateva motive sa mergeti chiar astazi sa va mai cumparati cateva bucati.



Gustul delicat, aproape neutru, cu care vine un avocado bine copt este ideal pentru un fruct care s sursa de grasimi, deoarece poate fi combinat foarte bine cu tot soiul de ingrediente, pentru a obtine rezultate surprinzatoare.

Avocado este un aliment dens din punct de vedere nutritional, cu beneficii anti-inflamatorii care se potrivesc bine intr-o dieta sanatoasa, proaspata si naturala. Fructul de avocado poseda elemente nutritive esentiale, cum ar fi vitamina K, acid folic, vitamina B6, vitamina A si C, vitamina E si potasiu. De asemenea, contine fibre, dar este celebru datorita continutului de grasimi monostaurate, care scad colesterolul rau si il mentin pe cel bun.



Vitamina K din avocado joaca un rol important in coagularea sangelui.

Folatii ajuta la dezvoltarea de celule si tesuturi sanatoase.

Potasiul este un electrolit important pentru organism, esential pentru functionarea corecta a tuturor celulelor, tesuturilor si organelor. Este de asemenea necesar pentru construirea masei musculare si pentru cresterea normala a corpului. Avocado contine de doua ori mai mult potasiu decat exista intr-o banana si nici nu ingrasa precum acestea! 

Paradoxal, desi o banana medie are 120 calorii, pe cand un avocado mediu ajunge la 322 de calorii, indicele glicemic al unui avocado este de doar 10, pe cand cel al bananei este de 70. Ce inseamna aceasta? Ca, in organism, avocado se digera mai lent, lasandu-te satul pentru mai mult timp si aproape fara sa creasca nivelul glicemiei. O banana iti creste glicemia brusc, iar dupa 30 de minute de la consumul acesteia iti va fi iar foame.


Vitamina B6 ajuta la producerea de anticorpi, necesari pentru sistemul imunitar.

Vitamina C este un antioxidant necesar pentru cresterea si dezvoltarea normal a celulelor.

Vitamina E este un antioxidant care protejeaza tesuturile. De asemenea, ea joaca un rol important in mentinerea sanatatii pielii si parului.

O portie de avocado contine 3 grame de grasimi mononesaturate, care pot imbunatati nivelul de colesterol din sange, scad riscul de boli de inima, iar in acelasi timp pastreaza nivelul de zahar din sange sub control.



Fructele de avocado ofera chiar si singure toate beneficiile de mai sus, dar, mai mult, sunt niste “prietene” foarte bune cu tot soiul de alte alimente sanatoase. Ele permit organismului sa absoarba mai multe elemente nutritive, solubile in grasimi, cum ar fi alfa si beta-caroten, din morcovi, tomate si alte fructe si legume rosii, portocalii sau... mov. De asemenea, consumul de avocado sustine aportul de luteina din alte alimente, cum ar fi spanac si broccoli. Asadar, pentru beneficii sporite, consuma-le impreuna.


Depozitare si pastrare. O modalitate usoara de a pastra fructele de avocado este sa le congelam, un fapt mai putin cunoscut de marea majoritate a oamenilor.

Coacere: avocado este copt daca atunci cand apasam spre varf, spre codita, degetul se afunda, dar fructul este inca elastic. Un avocado prea copt nu mai este bun. Daca achizitionezi fructele de avocado tari, pune-le la copt intr-o punga de hartie maro si se vor face mai repede.

Taiere: taie fructul pe lungime, in jurul mijlocului. Rasuceste cele doua jumatati pentru a desface fructul si apoi scoate samanta mare cu o lingura.


Idei cu avocado

Cu avocado poti face numeroase feluri de mancare, de la supa, la garniture. Se poate pune piure de avocado (miezul crud, pasat si stropit cu zeama de lamaie) pe paine prajita. Feliile de avocado se pot folosi in salate.

Exista o multime de retete de guacamole: preferata mea este cu miez de avocato zdrobit, zeama de lamaie, rosii si ceapa taiate cuburi. Dar poti adauga ardei iute, patrunjel, branza uscata, masline, rosii uscate la soare, oua fierte, ceapa verde, usturoi, conopida, tulpini verzi de telina etc.

Avocado este folosit in bucataria raw vegan chiar si ca baza pentru creme de prajituri.
Cu versatilitatea adusa de avocado, este usor sa fii creativ in bucatarie.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Aboneaza-te

Reclame

Anunturi